Temat: Uroczystość Zmartwychwstania Jezusa (z dnia 12.03.2020 )
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Na początek poproś Pana Jezusa, aby w twoim sercu pomnażał dar wiary. Pomódl się: „Akt wiary”
2. Przypomnij sobie ostatnią katechezę:
– Jakie pokarmy święcimy w Wielką Sobotę?
– Co one oznaczają?
3. W naszym życiu są trudne chwile, kiedy nam smutno: choroba kogoś bliskiego lub sami jesteśmy chorzy, ogarnia nas lęk przed zarażeniem się wirusem, gdy otrzymamy złą ocenę, gdy nikt z nami nie chce się zaprzyjaźnić lub pobawić. Wiemy też, że po nich przychodzą chwile radosne np. kiedy minie choroba, otrzymałem dobry stopień, znalazłem przyjaciół do wspólnej zabawy.
Aby dowiedzieć się, co takiego uczynił Pan Jezus, by pocieszyć zasmuconych apostołów i niewiasty, wykonaj ćwiczenie: Pokoloruj pisanki, znajdujące się w Dodatku, wklej je w puste miejsca i odczytaj hasło (str. 95).
4. Popatrz na ilustrację Jezusa Zmartwychwstałego (str. 93) i przeczytaj tekst z Ewangelii św. Łukasza:
W pierwszy dzień tygodnia poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności. Kamień zastały odsunięty od grobu. A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa. Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach. Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich: «Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei: „Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie”». Wtedy przypomniały sobie Jego słowa, wróciwszy zaś od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym. A były to: Maria Magdalena, Joanna i Maria, matka Jakuba; i inne z nimi opowiadały to Apostołom. (Łk 24, 1-10)
Odpowiedz na pytania:
– Kto pierwszy przybył do grobu Pana Jezusa?
– Co zobaczyły przy grobie?
– Kogo tam spotkały?
– Co anioł powiedział niewiastom?
Pan Jezus zmartwychwstał sprawiając wielką radość w sercach uczniów. Dokonało się to w niedzielę, dlatego też w tym dniu uczestniczymy we Mszy świętej, by ta radość stała się także naszym udziałem.
5. Pan Jezus umarł i po trzech dniach zmartwychwstał. Wykonaj zadanie, a dowiesz się, jakie są symbole Zmartwychwstałego Jezusa. Podpisz symbole (str.94).
6. Pomódl się piosenką „Bóg nie umarł”, zob. https://www.youtube.com/watch?v=JAwddr6OEDQ
7. Łamigłówkowa powtórka – ułóż trzy zdania.
Jezus Alleluja i nas. pośród Zmartwychwstał żyje
…………………………………………………………………………………..
Zmartwychwstania Jezusa. jest Niedziela Pana pamiątką
……………………………………………………………………………………
Z idziemy Mszę na Świętą. radością
……………………………………………………………………………………
8. Połącz kropki przy kolejnych liczbach, a dowiesz się, kto stał przy grobie Jezusa. Naucz się na pamięć pozdrowienia wielkanocnego (str. 95).
Temat: Jezus wstępuje do nieba (z dnia 18.03.2020)|
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Na początek poproś Pana Jezusa, aby dobrze przeżyć tę katechezę. Pomódl się: „Ojcze nasz”
2. Przypomnij sobie ostatnią katechezę:
– Zaznacz kółkiem symbole Zmartwychwstałego Jezusa? (str. 97)
3. Drogie dzieci. Na dzisiejszej katechezie będziemy mówić o niebie, dlatego też odpowiedzcie na poniższe pytania:
– Co to jest niebo?
– Jakiego koloru jest niebo?
– Z czym kojarzy nam się niebo?
– Co można zobaczyć na niebie?
Na niebo możemy spojrzeć oczami naukowca, dociekając jak mądrze jest stworzony ten świat przez Pana Boga. Z drugiej strony sięgając do Pisma Świętego dowiadujemy się pięknej prawdy, że niebo jest mieszkaniem Boga, a każdy z nas ma tam przygotowane miejsce, dom. Pan Jezus po swoim zmartwychwstaniu wstąpił do nieba. Czego uczy nas Uroczystość Wniebowstąpienia Pana Jezusa? Co muszę zrobić, aby zamieszkać w domu, który przygotował mi Pan Bóg?
4. Uroczystość Wniebowstąpienia obchodzimy 40 dni po Wielkanocy. W jaki sposób św. Łukasz i św. Jan opisali tamto wydarzenie.
Wtedy oświecił ich umysły, aby rozumieli Pisma, i rzekł do nich: «Tak jest napisane: Mesjasz będzie cierpiał i trzeciego dnia zmartwychwstanie, w imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom, począwszy od Jerozolimy. Wy jesteście świadkami tego. Oto Ja ześlę na was obietnicę mojego Ojca. Wy zaś pozostańcie w mieście, aż będziecie przyobleczeni mocą z wysoka». Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce błogosławił ich. A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba. Oni zaś oddali Mu pokłon i z wielką radością wrócili do Jerozolimy, gdzie stale przebywali w świątyni, błogosławiąc Boga. (Łk 24, 45-53)
Odpowiedz na pytania:
– O czym powiedział Pan Jezus apostołom?
– Co stało się po rozmowie Pana Jezusa z apostołami?
– Dokąd wstąpił Pan Jezus?
– Co zrobili apostołowie po Wniebowstąpieniu Pana Jezusa?
W domu Ojca mego jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, to bym wam powiedział. Idę przecież przygotować wam miejsce. A gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie Ja jestem. (J 14, 2-3)
Odpowiedz na pytania:
– Dlaczego Pan Jezus wstąpił do nieba?
– Jaką obietnicę nam zostawił?
5. Pomyśl:
Czy niebo, o którym mówi Pan Jezus, to jest to, które mamy nad głowami?
Czy jest sposób, w jaki możemy zasłużyć sobie na to niebo?
Jak może wyglądać niebo, które jest dla nas prezentem od Pana Boga? (możesz stworzyć rysunek takiego nieba)
6. Pomódl się: „Aniele Boży…”
7. Jezus Chrystus przygotowywał uczniów do swojego odejścia. Kiedy to się stało, apostołowie nie mogli Go już zobaczyć ani z Nim rozmawiać, ale nie byli smutni. Cieszyli się, ponieważ Jezus obiecał im, że będzie z nimi zawsze. Obiecał również nam wszystkim. Pozostał z nami w sakramentach świętych ( szczególnie w Eucharystii), w Słowie Bożym, podczas modlitwy czy w naszych dobrych uczynkach.
8. Na zakończenie znajdź 5 szczegółów, którymi różnią się obrazki przedstawiające Wniebowstąpienie Jezusa. (str. 96).
Temat: Zesłanie Ducha Świętego (z dnia 19.03.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Na początek poproś Pana Jezusa, aby dobrze przeżyć tę katechezę. Pomódl się: „Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu”
2. Przypomnij sobie ostatnią katechezę:
– Co zrobił Pan Jezus po Zmartwychwstaniu?
– Czy to znaczy, że zostawił apostołów samych?
– Co Pan Jezus obiecał apostołom?
3. Drogie dzieci. Kiedy Pan Jezus wstępował do nieba, obiecał apostołom, że nie zostawi ich samych. Tę obietnicę spełnił posyłając im Ducha Świętego.
4. Ćwiczenie: Z Dodatku wybierz odpowiednie naklejki i ułóż puzzle. (str. 98)
5. Święty Łukasz tak opisuje to wydarzenie w Dziejach Apostolskich: (str. 98)
Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić. (Dz 2, 1-4)
Odpowiedz na pytania:
– Gdzie przebywali uczniowie podczas Zesłania Ducha Świętego?
– Kiedy nastąpiło Zesłanie Ducha Świętego?
– Jak wyglądało Zesłanie Ducha Świętego?
– Czego doświadczyli apostołowie?
– Co się zmieniło po Zesłaniu Ducha Świętego?
Duch Święty pomaga nam, obdarza nas swoimi darami, abyśmy stawali się odważni i pełni dobroci.
6. Ćwiczenie: połącz kropki i odczytaj, jakie dary możemy otrzymać od Ducha Świętego. (str. 99)
7. Pan Jezus obiecał uczniom, że nie zostawi ich samych. Swoją obietnicę spełnił 50 dni po Zmartwychwstaniu. Posłał na ziemię Ducha Świętego, aby nauczał i obdarzył każdego z nas swoimi darami. Duch jest niewidzialny, ale odczuwamy Jego działanie, np. pomaga nam w trudnych chwilach, daje nam dobre natchnienia, pociesza nas. Jest przedstawiany za pomocą symbolu.
8. Ćwiczenie: Połącz kropki i pokoloruj obrazek, a dowiesz się, w jakiej postaci przedstawiany jest Duch Święty. (str. 99)
9. Pomódl się: „Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu”
Temat: Jezus czeka na nas w kościele (z dnia 25.03.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Na początek poproś Pana Jezusa, aby dobrze przeżyć tę katechezę. Pomódl się: „Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu…”
2. Przypomnij sobie ostatnią katechezę:
– Gdzie przebywali uczniowie podczas Zesłania Ducha Świętego?
– Kiedy nastąpiło Zesłanie Ducha Świętego?
– Jak wyglądało Zesłanie Ducha Świętego?
– Jaki jest symbol Ducha Świętego?
3. Drogie dzieci. Dziś na katechezie porozmawiamy o takim miejscu, gdzie możemy się zawsze spotkać z Panem Jezusem. Tym miejscem jest kościół.
4. Przeczytaj fragment Pisma Świętego. (str. 101)
„A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata” (Mt 28, 20)
Jezus wypełnił swoją obietnicę i pozostał z nami, ale ukryty w Najświętszym Sakramencie. Jest więc z nami w każdej Mszy Świętej i pozostaje cały czas w kościele, oczy przypomina wieczna lampka, która nieustannie się świeci. Wieczna lampka jest znakiem obecności Jezusa w tabernakulum. Światło to przypomina Go jako wieczną światłość.
5. Przeczytaj kolejny fragment z Pisma Świętego: (str. 100)
„Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię”. (Mt 11, 28)
Odpowiedz na pytania:
– Kogo Pan Jezus zaprasza?
– Co Pan Jezus uczyni, kiedy do Niego przyjdziemy?
– Jak wyglądało Zesłanie Ducha Świętego?
– Czego doświadczyli apostołowie?
– Co się zmieniło po Zesłaniu Ducha Świętego?
6. Ćwiczenie: Pokoloruj wieczną lampkę. (str. 100)
7. Ćwiczenie: Znajdź drogę do kościoła (labirynt) (str. 101)
8. Pomódl się słowami piosenki: „Jezus jest tu”. zob. https://www.youtube.com/watch?v=XQ8g4xbyRHo
9. Kościół to Dom Boży, w którym zawsze czeka na nas Pan Jezus. Możemy do Niego przychodzić codziennie, nie tylko na niedzielną Mszę świętą. W każdej wolnej chwili możemy odwiedzić Jezusa w kościele i porozmawiać z Nim o swoich sprawach.
10. Ćwiczenie: Napisz według wzoru. (str. 101)
Temat: Rodzina Jezusa uczestniczy w Bożych obietnicach – utrwalenie wiadomości (z dnia 26.03.2020)
Przypomnij sobie katechezy z działu IV wraz z rodzicami. Pomódl się, dziękując Panu Jezusowi za tak wielkie dary jakie nam zostawił w kościele, że możemy się z Nim spotykać, za łaskę wiary, miłości i nadziei.
Temat: Pan Bóg mówi do nas w naszym sumieniu ( z dnia 1.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
- Modlitwa: „Aniele Boży”
- Przypomnij sobie ostatnią katechezę:
– Jak inaczej nazywa się Dom Boży?
– Kto czeka na nas w tym domu?
- Jeśli masz możliwość zrób pewne ćwiczenie. Rodzic zakrywa Twoje oczy szalikiem i prowadzi cię tylko za pomocą słów. Nie może cię dotykać. Musisz ominąć przeszkody by dojść do wyznaczonego celu.
– Czy łatwo jest dojść do mety z zawiązanymi oczami?
Nie. Dlatego potrzebujemy pomocy, potrzebujemy kogoś, kto widzi drogę i mówi nam, jak iść, aby się nie przewrócić.
- Naszym celem jest szczęście – niebo, które przygotował dla nas kochający Bóg. On chce, abyśmy tam dotarli. Czasem człowiek nie wie, jaką drogą ma iść, jak postępować, aby być szczęśliwym.Dlatego Pan Bóg mówi do człowieka w jego sercu, w jego sumieniu. Człowiek, który słucha tego głosu, wie, co jest dobre, a co złe; wybiera dobro, a unika zła.
- Ćwiczenie: Połącz kropki i odczytaj wyraz. (str. 104)
- Zapamiętaj: Sumienie to głos Pana Boga w naszym sercu, który pomaga odróżniać dobro od zła oraz ostrzega nas przed złem.
- Ćwiczenie: Przyporządkowuj „dobre zachowanie” do odpowiedniej sytuacji. (str.105)
- Przeciwieństwem zła jest dobro. Pobaw się w walkę ze złem i napisz przeciwieństwa do podanych wyrazów. (str. 105)
- Modlitwa: „W sumieniu słucham głosu Twojego prowadź do dobra, broń mnie od złego”.
Naucz się na pamięć czym jest sumienie. Rodzice niech wystawią Ci ocenę i prześlą informację na e-maila. Powodzenia
Temat: Staram się być lepszym. (z dnia 2.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Pomódl się: „Akt wiary”
2. Ułóż rozsypankę i odczytaj tekst. (str. 107)
3. Popatrz na obrazek w podręczniku, przedstawiający dzieci na podium. Odpowiedz na pytania:
– Kto może stanąć na podium?
– Co trzeba zrobić, aby wygrać?
– Co jest potrzebne, aby ćwiczyć każdego dnia? (wytrwałość)
Zadajemy sobie pytanie: – Co to znaczy być dobrym człowiekiem? Co trzeba robić, aby zająć w życiu pierwsze miejsce? Co to znaczy być coraz lepszym? Na te pytania poszukaj odpowiedzi w Piśmie świętym.
4. Przeczytaj fragment z Ewangelii wg św. Łukasza o miłosiernym Samarytaninie.
A oto powstał jakiś uczony w Prawie i wystawiając Go na próbę, zapytał: «Nauczycielu, co mam czynić, aby osiągnąć życie wieczne?» Jezus mu odpowiedział: «Co jest napisane w Prawie? Jak czytasz?» On rzekł: Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całą swoją mocą i całym swoim umysłem; a swego bliźniego jak siebie samego. Jezus rzekł do niego: «Dobrześ odpowiedział. To czyń, a będziesz żył». Lecz on, chcąc się usprawiedliwić, zapytał Jezusa: «A kto jest moim bliźnim?».
Jezus nawiązując do tego, rzekł: «Pewien człowiek schodził z Jerozolimy do Jerycha i wpadł w ręce zbójców. Ci nie tylko że go obdarli, lecz jeszcze rany mu zadali i zostawiwszy na pół umarłego, odeszli. Przypadkiem przechodził tą drogą pewien kapłan; zobaczył go i minął. Tak samo lewita, gdy przyszedł na to miejsce i zobaczył go, minął. Pewien zaś Samarytanin, będąc w podróży, przechodził również obok niego. Gdy go zobaczył, wzruszył się głęboko: podszedł do niego i opatrzył mu rany, zalewając je oliwą i winem; potem wsadził go na swoje bydlę, zawiózł do gospody i pielęgnował go. Następnego zaś dnia wyjął dwa denary, dał gospodarzowi i rzekł: „Miej o nim staranie, a jeśli co więcej wydasz, ja oddam tobie, gdy będę wracał”. Któryż z tych trzech okazał się, według twego zdania, bliźnim tego, który wpadł w ręce zbójców?». On odpowiedział: «Ten, który mu okazał miłosierdzie». Jezus mu rzekł: «Idź, i ty czyń podobnie!». (Łk 10,25-37)
Odpowiedz na pytania:
– Co zrobił miłosierny Samarytanin?
– Do kogo Pan Jezus mówi: «Idź, i ty czyń podobnie!»?
Warto nad sobą pracować, aby móc z radością i łatwością czynić dobro.
5. Ćwiczenie: Zastanów się przez chwilę, co Ci się udaje. Wybierz z tych rzeczy trzy i umieść je na Twoim podium (możesz je zapisać lub narysować) (str. 107)
6. Pan Bóg mówi do mnie w sumieniu. Dzięki temu mogę odróżnić dobro od zła: wybierać dobro, a unikać zła. Warto jest podjąć trud pracy nad sobą, aby z coraz większą łatwością czynić dobro. Dzięki temu stajemy się lepsi, uczymy się odróżniać sprawy ważne od mniej ważnych.
7. Zadanie domowe: Wybierz jedną dobrą rzecz, w której chciałbyś/chciałabyś być lepszy/lepsza. Wpisz w chorągiewkę, w jaki sposób będziesz nad sobą pracować w tym tygodniu. (str. 107)
8. Pomódl się: https://www.youtube.com/watch?v=7YPkH429oGA
Temat: Chrystus zmartwychwstał! Alleluja! (z dnia 8.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Poproś Pana Boga o łaskę dobrego przeżycia Triduuum Paschalnego: Ojcze nasz…
2. Przeczytaj uważnie tekst z Ewangelii wg. św. Jana (J 20, 1-18)
A pierwszego dnia po szabacie, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno, Maria Magdalena udała się do grobu i zobaczyła kamień odsunięty od grobu. Pobiegła więc i przybyła do Szymona Piotra i do drugiego ucznia, którego Jezus kochał, i rzekła do nich: «Zabrano Pana z grobu i nie wiemy, gdzie Go położono». Wyszedł więc Piotr i ów drugi uczeń i szli do grobu. Biegli oni obydwaj razem, lecz ów drugi uczeń wyprzedził Piotra i przybył pierwszy do grobu. A kiedy się nachylił, zobaczył leżące płótna, jednakże nie wszedł do środka. Nadszedł potem także Szymon Piotr, idący za nim. Wszedł on do wnętrza grobu i ujrzał leżące płótna oraz chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płótnami, ale oddzielnie zwiniętą na jednym miejscu. Wtedy wszedł do wnętrza także i ów drugi uczeń, który przybył pierwszy do grobu. Ujrzał i uwierzył. Dotąd bowiem nie rozumieli jeszcze Pisma, [które mówi], że On ma powstać z martwych.Uczniowie zatem powrócili znowu do siebie.
Maria Magdalena natomiast stała przed grobem płacząc. A kiedy [tak] płakała, nachyliła się do grobu i ujrzała dwóch aniołów w bieli, siedzących tam, gdzie leżało ciało Jezusa – jednego w miejscu głowy, drugiego w miejscu nóg. I rzekli do niej: «Niewiasto, czemu płaczesz?» Odpowiedziała im: «Zabrano Pana mego i nie wiem, gdzie Go położono». Gdy to powiedziała, odwróciła się i ujrzała stojącego Jezusa, ale nie wiedziała, że to Jezus. Rzekł do niej Jezus: «Niewiasto, czemu płaczesz? Kogo szukasz?» Ona zaś sądząc, że to jest ogrodnik, powiedziała do Niego: «Panie, jeśli ty Go przeniosłeś, powiedz mi, gdzie Go położyłeś, a ja Go wezmę». Jezus rzekł do niej: «Mario!» A ona obróciwszy się powiedziała do Niego po hebrajsku: «Rabbuni», to znaczy: Nauczycielu! Rzekł do niej Jezus: «Nie zatrzymuj Mnie, jeszcze bowiem nie wstąpiłem do Ojca. Natomiast udaj się do moich braci i powiedz im: „Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego oraz do Boga mego i Boga waszego”». Poszła Maria Magdalena oznajmiając uczniom: «Widziałam Pana i to mi powiedział».
3. Ćwiczenie: Zilustruj opis spotkania Marii Magdaleny ze Zmartwychwstałym Jezusem.
Postaraj się w okresie Świąt Wielkanocnych pozdrawiać swoich bliskich słowami:
Chrystus zmartwychwstał! Alleluja! – Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja!
Temat: Sposoby wypełniania woli Jezusa (z dnia 15.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Pomódl się: Zdrowaś Maryjo…
2. Na początek przypomnij sobie nad czym pracowałeś w tym tygodniu i czy udało im się odnieść sukces.
3. Przeczytaj fragment z Pisma świętego: Pewien człowiek miał dwóch synów. Zwrócił się do pierwszego i rzekł: „Dziecko, idź dzisiaj i pracuj w winnicy!”. Ten odpowiedział: „Idę, panie!”, lecz nie poszedł. Zwrócił się do drugiego i to samo powiedział. Ten odparł: „Nie chcę”. Później jednak
opamiętał się i poszedł. Któryż z tych dwóch spełnił wolę ojca?». Mówią Mu: «Ten drugi». (Mt 21, 28-31a)
Odpowiedz:
– O co prosił ojciec synów?
– Który z dwóch synów spełnił wolę ojca?
4. Czasem łatwo jest obiecać coś drugiemu człowiekowi, a nawet Panu Bogu. Zdarza się, że wypełnienie obietnicy jest dla nas trudne.
Pan Jezus pokazuje w tej przypowieści, że najważniejsze nie są słowa, ale czyny. Najważniejsze jest wypełnianie woli Ojca. Jeśli lekceważymy to, o co Bóg nas prosi, wtedy pokazujemy Mu, że nie jest dla nas taki ważny. W życiu nie chodzi o to, aby czynić rzeczy wielkie, ale aby czynić małe z wielką miłością. Pan Bóg chce, abyśmy sumiennie wykonywali nasze obowiązki. Udziela nam łaski, aby pomagać nam w pełnieniu dobrych uczynków.
5. Ćwiczenie: Odnajdź wśród liter dziesięć możliwości okazania Panu Bogu, jak bardzo Go kochamy. (str. 109)
6. Dobre uczynki sprawiają radość Panu Jezusowi i tym, którzy żyją blisko nas. Czasem dobry uczynek może być trudny. Kiedy czynimy dobre rzeczy, jesteśmy podobni do naszego Ojca w niebie.
7. Ćwiczenie: Narysuj dobry uczynek, który wykonasz jeszcze dziś. (str. 109)
8. Modlitwa piosenką: „Bóg nie umarł, Jezus żyje”; zob. https://www.youtube.com/watch?v=9j8hknQ2DZM
9. Praca domowa: Naucz się opowiadać przypowieść o dwóch synach.
Temat: Jezu, ufam Tobie. (z dnia 16.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Pomódl się: Jezu, ufam Tobie 3x
2. Przeczytaj fragmenty Dzienniczka św. siostry Faustyny: Dwudziestego drugiego lutego 1931 r. s. Faustynie Kowalskiej objawił się Pan Jezus i poprosił: „Wymaluj obraz według rysunku, który widzisz, z podpisem: Jezu, ufam Tobie!”. Pan Jezus obiecał s. Faustynie, że osoby, które będą czciły ten obraz, nie zginą i już tu, na ziemi, odniosą zwycięstwo nad szatanem. Powiedział, że On sam będzie ich bronił szczególnie w godzinę śmierci. Siostra Faustyna patrzyła uważnie na Jezusa, który jej się objawił. Obraz ten pozostał w jej sercu na zawsze, jak zdjęcie, i był zawsze blisko niej. Pan Jezus wyjaśnił s. Faustynie wszystkie szczegóły obrazu: „Te dwa promienie oznaczają krew i wodę – blady promień oznacza wodę, która usprawiedliwia dusze; czerwony promień oznacza krew, która jest życiem dusz… Te dwa promienie wyszły z wnętrzności miłosierdzia mojego wówczas, kiedy konające serce moje zostało włócznią otwarte na krzyżu. (…) Szczęśliwy, kto w ich cieniu żyć będzie” (Dzienniczek 299). Pan Jezus obiecał s. Faustynie, że przez obraz ten udzielać będzie wielu łask (por. 570). Prosił też o święto, w którym czcić się będzie Jego miłosierdzie: „Chcę, aby ten obraz, który wymalujesz pędzlem, żeby był uroczyście poświęcony w pierwszą niedzielę po Wielkanocy, ta niedziela ma być świętem Miłosierdzia” (49). „Podaję ludziom naczynie, z którym mają przychodzić po łaski do źródła miłosierdzia. Tym naczyniem jest ten obraz z podpisem: Jezu, ufam Tobie” (327). „Palą mnie płomienie miłosierdzia, pragnę je wylewać na dusze ludzkie. O, jaki mi ból sprawiają, kiedy ich przyjąć nie chcą (…). Powiedz zbolałej ludzkości, niech się przytuli do miłosiernego serca mojego, a ja ich napełnię pokojem (1074). „Nie zazna ludzkość spokoju, dopóki nie zwróci się do źródła miłosierdzia mojego (699). Wszystkim osobom, które w tym dniu godnie przyjmą Komunię Świętą, Jezus obiecał „zupełne odpuszczenie win i kar”, czyli taką łaskę, jaką człowiek otrzymuje tylko w sakramencie chrztu świętego.
3. Ćwiczenie: Narysuj obraz Jezusa Miłosiernego.
4. Z rodzicami i rodzeństwem pomódl się Koronką do Miłosierdzia Bożego polecając świat cały w tym czasie epidemii.
Temat: Uczynki miłosierdzia znakiem miłości. (z dnia 22.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Na poprzedniej lekcji mówiliśmy, że dobrymi uczynkami sprawiamy radość Bogu. Pomódlmy się dziś, aby Bóg dopomagał Ci w naśladowaniu Pana Jezusa i w wypełnianiu przykazania miłości. „Ojcze nasz”
2. Jeden z uczonych zadał Panu Jezusowi ważne pytanie: Kto jest moim bliźnim? Przeczytaj fragment z Pisma Świętego i odpowiedz na to pytanie.
„Pewien człowiek schodził z Jerozolimy do Jerycha i wpadł w ręce zbójców. Ci nie tylko że go obdarli, lecz jeszcze rany mu zadali i zostawiwszy na pół umarłego, odeszli. Przypadkiem przechodził tą drogą pewien kapłan; zobaczył go i minął. Tak samo lewita, gdy przyszedł na to miejsce i zobaczył go, minął. Pewien zaś Samarytanin, będąc w podróży, przechodził również obok niego. Gdy go zobaczył, wzruszył się głęboko: podszedł do niego i opatrzył mu rany, zalewając je oliwą i winem; potem wsadził go na swoje bydlę, zawiózł do gospody i pielęgnował go. Następnego zaś dnia wyjął dwa denary, dał gospodarzowi i rzekł: „Miej o nim staranie, a jeśli co więcej wydasz, ja oddam tobie, gdy będę wracał”. Któryż z trzech okazał się według twego zdania bliźnim tego, który wpadł w ręce zbójców? On odpowiedział: „Ten, który mu okazał miłosierdzie”. Jezus mu rzekł: „Idź i ty czyń podobnie!”. Łk 10, 30-37
3. Aby odpowiedzieć na powyższe pytanie, wykonaj zadanie w podręczniku – Połącz obrazki. (str. 111)
Nie tylko osoby przedstawione na obrazkach w podręczniku mają obowiązek niesienia pomocy innym. Pomagać może każdy, nie tylko ze względu na wykonywany zawód.
4. Każdy z nas może pomóc drugiemu człowiekowi, nawet ma taki obowiązek. Pan Jezus powiedział: „Będziesz miłował Pana Boga swego całym swym
sercem, całą swą duszą i całym swym umysłem, a bliźniego swego jak siebie samego”.
Odpowiedz na pytania:
– Co to znaczy kochać Pana Boga?
– Co to znaczy kochać siebie samego?
– Czy znalazłeś się w sytuacji, że ktoś potrzebował twojej pomocy?
– Jak powinniśmy się zachować, widząc człowieka potrzebującego pomocy?
W społeczeństwie, w naszym najbliższym otoczeniu są ludzie potrzebujący pomocy. Każdy jest naszym bliźnim. Bóg pragnie, abyśmy wszystkich kochali i im służyli. Pomagając bliźnim, wypełniamy najważniejsze przykazanie, jakim jest przykazanie miłości Boga i bliźniego. Starajmy się odkryć, czego potrzebuje człowiek żyjący obok nas i w jaki sposób można mu pomóc.
5. Ćwiczenie: Dopasuj naklejki do obrazka i staraj się czynić podobnie w codziennym życiu. (str. 111)
6. Praca domowa: Pomaluj obrazek z miłosiernym samarytaninem. (str. 110)
Temat: Przepraszam rodziców, rodzeństwo, kolegów i koleżanki. (z dnia 23.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Pomódl się: „Ojcze nasz”
2. Porozmawiaj z rodzicem o tym, co przedstawiają obrazki. (str. 112)
3. Ćwiczenie: Dorysuj zakończenie historii i wybierz odpowiednie słowo z podanych wyrazów. (str. 112)
4. Można przepraszać na różne sposoby. Jeden z nich pokazał nam Zacheusz. Z Ewangelii według św. Łukasza: Potem wszedł do Jerycha i przechodził przez miasto. A [był tam] pewien człowiek, imieniem Zacheusz, zwierzchnik celników i bardzo bogaty. Chciał on koniecznie zobaczyć Jezusa, kto to jest, ale nie mógł z powodu tłumu, gdyż był niskiego wzrostu. Pobiegł więc naprzód i wspiął się na sykomorę, aby móc Go ujrzeć, tamtędy bowiem miał przechodzić. Gdy Jezus przyszedł na to miejsce, spojrzał w górę i rzekł do niego: «Zacheuszu, zejdź prędko, albowiem dziś muszę się zatrzymać w twoim domu». Zszedł więc z pośpiechem i przyjął Go rozradowany. A wszyscy, widząc to, szemrali: «Do grzesznika poszedł w gościnę». Lecz Zacheusz stanął i rzekł do Pana: «Panie, oto połowę mego majątku daję ubogim, a jeśli kogo w czym skrzywdziłem, zwracam poczwórnie». (Łk 19, 1-8)
Odpowiedz na pytania:
– Kim był Zacheusz?
– Jak Zacheusz przeprosił za wyrządzone krzywdy?
5. Istnieją różne sposoby „przepraszania”. – Jak możemy przepraszać?
Zamknij oczy i spróbuj sobie przypomnieć sytuację, w której skrzywdziłeś kogoś bliskiego, w której sprawiłeś komuś przykrość. Czy przeprosiłeś tę osobę? Jeśli tak, to bardzo dobrze, ale jeśli nie, to może warto zrobić to przy najbliższej okazji. Przeprosiny są „skuteczne”, jeśli są szczere.
6. Pomódl się piosenką: „Przepraszam Cię, Boże, skrzywdzony w człowieku”; zob. https://www.youtube.com/watch?v=xd6Dayh6KcY
7. Ćwiczenie: Dorysuj, w jaki sposób Zacheusz przeprosił ludzi za wyrządzone im zło. (str. 113)
8. Praca domowa. (str. 113)
Temat: Tydzień Biblijny: Kto we Mnie wierzy, będzie spożywał Chleb życia wiecznego.. (z dnia 29.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Wybierz fragment z Ewangelii św. Mateusza i przeczytaj wraz z rodzicami.
2. Ćwiczenie: Zilustruj przeczytany fragment.
Temat: Wszyscy chwalimy Maryję. (z dnia 30.04.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Jest taka osoba, która w sposób szczególny zaufała Panu Bogu. Jest nią Matka Boża, Maryja. Pomódl się przez Jej wstawiennictwo: „Zdrowaś Maryjo”
2. Przeczytaj opowiadanie: Jest taka piękna historia o chłopcu, Karolu, który miał oboje rodziców. Cieszył się bardzo z każdego dnia. Jego tato i mama codziennie się z nim modlili, pokazywali mu świat. Jednak gdy chłopiec miał kilka lat, mama zachorowała. Niedługo potem zmarła. Chłopcu i tacie było bardzo smutno. Kilka dni po pogrzebie mamy tato zabrał Karola do miejsca, do którego bardzo często chodzili. Tym razem nie była to niedziela. To spotkanie miało być inne, wyjątkowe. Tata wziął za rękę chłopca, przyprowadził do przodu tego budynku i wskazał na wizerunek pewnej pięknej Pani. Powiedział: „Od teraz to Ona będzie się tobą opiekować i będzie twoją Mamą”.
Odpowiedz na pytania: – Jak myślicie, gdzie zaprowadził tata Karola?
– Kogo wskazał Karolowi jako Mamę?
Ta historia wydarzyła się naprawdę. Mały Karol Wojtyła, gdy dorósł, został księdzem, a później papieżem. Przez całe swoje życie bardzo kochał Maryję i często w modlitwie prosił Ją o wstawiennictwo w ważnych sprawach.
3. A teraz posłuchajcie kolejnej historii.
A obok krzyża Jezusowego stały: Matka Jego i siostra Matki Jego, Maria, żona Kleofasa, i Maria Magdalena. Kiedy więc Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok Niej ucznia, którego miłował, rzekł do Matki: «Niewiasto, oto syn Twój». Następnie rzekł do ucznia: «Oto Matka twoja». I od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie. (J 19,25-27)
Pytanie: – Dlaczego Jezus oddał uczniowi pod opiekę swoją Mamę?
Maryja – Mama Pana Jezusa – pokazuje nam, jak można kochać Boga: urodziła Pana Jezusa, była z Nim, kiedy cierpiał na krzyżu, a potem została wzięta do Nieba. Została dana jako Mama nie tylko uczniowi, ale i nam wszystkim.
4. Zastosowanie życiowe: Gdy kogoś kochamy, to często nazywamy go, stosując różne miłe określenia. Pomyślcie i powiedzcie, w jaki sposób zwracają się do was rodzice? (np. Słoneczko, Kwiatuszku…).
Jest taka specjalna modlitwa, w której zostały zebrane miłe określenia dotyczące Matki Bożej. Ta modlitwa nazywa się Litania do Najświętszej Maryi Panny. Tą litanią modlimy się szczególnie w maju na nabożeństwach nazywanych majówkami.
5. Teraz pomódl się wspólnie z rodzicem; zob. https://www.youtube.com/watch?v=s4E7MBWFbvA
„Matko Chrystusowa, módl się za nami.
Matko najmilsza, módl się za nami.
Stolico mądrości, módl się za nami.
Przyczyno naszej radości, módl się za nami.
Królowo Aniołów, módl się za nami”.
6. Ćwiczenie: Przyklej naklejki w odpowiednich miejscach. (str. 135)
7. Zadanie: Pokoloruj obrazek według wzoru> (str. 135)
8. Na zakończenie pomódl się: Pod Twoją obronę
Temat: Pan Bóg przebacza nam grzechy. (z dnia 6.05.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Pomódl się: Ojcze nasz…
2. W nawiązaniu do poprzedniej katechezy:
– Kiedy powinniśmy przeprosić? (kiedy robimy coś złego, gdy nie wypełniamy obowiązków, zaniedbujemy dobro)
– W jaki sposób możemy przepraszać za wyrządzone zło?
3. Każdy z nas związany jest z Bogiem pewną nitką. Kiedy popełniamy grzech, ta nić się przerywa. Ale kiedy wracamy do Niego skruszeni, bo wiemy, że źle postąpiliśmy – Bóg zawiązuje na nitce supełek a w konsekwencji jesteśmy bliżej kochającego Ojca. Przebaczenie ma wielką moc – na nowo zbliża nas do Boga.
4. Przeczytaj teraz przypowieść o Miłosiernym Ojcu:
Powiedział też: „Pewien człowiek miał dwóch synów. Młodszy z nich rzekł do ojca: «Ojcze, daj mi część majątku, która na mnie przypada». Podzielił więc majątek między nich. Niedługo potem młodszy syn, zabrawszy wszystko, odjechał w dalekie strony i tam roztrwonił swój majątek, żyjąc rozrzutnie. A gdy wszystko wydał, nastał ciężki głód w owej krainie i on sam zaczął cierpieć niedostatek. Poszedł i przystał do jednego z obywateli owej krainy, a ten posłał go na swoje pola, żeby pasł świnie. Pragnął on napełnić swój żołądek strąkami, którymi żywiły się świnie, lecz nikt mu ich nie dawał. Wtedy zastanowił się i rzekł: Iluż to najemników mojego ojca ma pod dostatkiem chleba, a ja tu z głodu ginę. Zabiorę się i pójdę do mego ojca, i powiem mu: Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie; już nie jestem godzien nazywać się twoim synem: uczyń mię choćby jednym z najemników. Wybrał się więc i poszedł do swojego ojca. A gdy był jeszcze daleko, ujrzał go jego ojciec i wzruszył się głęboko; wybiegł naprzeciw niego, rzucił mu się na szyję i ucałował go. A syn rzekł do niego: «Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie, już nie jestem godzien nazywać się twoim synem». Lecz ojciec rzekł do swoich sług: «Przynieście szybko najlepszą szatę i ubierzcie go; dajcie mu też pierścień na rękę i sandały na nogi! Przyprowadźcie utuczone cielę i zabijcie: będziemy ucztować i bawić się, ponieważ ten mój syn był umarły, a znów ożył; zaginął, a odnalazł się». I zaczęli się bawić. Tymczasem starszy jego syn przebywał na polu. Gdy wracał i był blisko domu, usłyszał muzykę i tańce. Przywołał jednego ze sług i pytał go, co to ma znaczyć. Ten mu rzekł: «Twój brat powrócił, a ojciec twój kazał zabić utuczone cielę, ponieważ odzyskał go zdrowego». Na to rozgniewał się i nie chciał wejść; wtedy ojciec jego wyszedł i tłumaczył mu. Lecz on odpowiedział ojcu: «Oto tyle lat ci służę i nigdy nie przekroczyłem twojego rozkazu; ale mnie nie dałeś nigdy koźlęcia, żebym się zabawił z przyjaciółmi. Skoro jednak wrócił ten syn twój, który roztrwonił twój majątek z nierządnicami, kazałeś zabić dla niego utuczone cielę». Lecz on mu odpowiedział: «Moje dziecko, ty zawsze jesteś przy mnie i wszystko moje do ciebie należy. A trzeba się weselić i cieszyć z tego, że ten brat twój był umarły, a znów ożył, zaginął, a odnalazł się»”. (Łk 15, 11-32)
Przebaczenie jest darem kochającego Boga Ojca. Bóg zawsze jest gotowy przebaczyć grzechy człowieka. Człowiek o ten dar prosi i otrzymuje go w sakramencie pokuty i pojednania.
5. Ćwiczenie: Wpisz w kółeczka cyfry od 1 do 4 według następujących po sobie wydarzeń. (str. 115)
6. Pomódl się: „Przepraszam Cię, Boże, skrzywdzony w człowieku”; zob. https://youtu.be/xd6Dayh6KcY
7. Ćwiczenie: Labirynt: Znajdź drogę do domu kochającego Cię Ojca. Zapisz zdanie, które odczytasz, idąc właściwą drogą. (str. 116)
8. Zadanie: Pokoloruj obrazek, przedstawiający powrót marnotrawnego syna. (str. 114)
Temat: Chcę przebaczać. (z dnia 7.05.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Pomódl się: Ojcze nasz…
2. W nawiązaniu do poprzedniej katechezy: wykonaj ćwiczenie w podręczniku i odczytaj na głos rozwiązanie. (str. 119)
3. Historia zamachu i przebaczenia. Spotkanie Ojca Świętego Jana Pawła II z Ali Agcą w więzieniu.; zob. https://youtu.be/Ky4WODOScmQ
Papież, pomimo doznanej krzywdy, potrafił uczynić pierwszy krok i przebaczyć.
4. Przeczytaj fragment z Ewangelii wg. św. Mateusza: Dlatego podobne jest królestwo niebieskie do króla, który chciał rozliczyć się ze swymi sługami. Gdy zaczął się rozliczać, przyprowadzono mu jednego, który mu był winien dziesięć tysięcy talentów. Ponieważ nie miał z czego ich oddać, pan kazał sprzedać go razem z żoną, dziećmi i całym jego mieniem, aby tak dług odzyskać. Wtedy sługa upadł przed nim i prosił go: „Panie, miej cierpliwość nade mną, a wszystko ci oddam”. Pan ulitował się nad tym sługą, uwolnił go i dług mu darował. Lecz gdy sługa ów wyszedł, spotkał jednego ze współsług, który mu był winien sto denarów. Chwycił go i zaczął dusić, mówiąc: „Oddaj, coś winien!”. Jego współsługa upadł przed nim i prosił go: „Miej cierpliwość nade mną, a oddam tobie”. On jednak nie chciał, lecz poszedł i wtrącił go do więzienia, dopóki nie odda długu. Współsłudzy jego widząc, co się działo, bardzo się zasmucili. Poszli i opowiedzieli swemu panu wszystko, co zaszło. Wtedy pan jego wezwał go przed siebie i rzekł mu: „Sługo niegodziwy! Darowałem ci cały ten dług, ponieważ mnie prosiłeś. Czyż więc i ty nie powinieneś był ulitować się nad swoim współsługą, jak ja ulitowałem się nad tobą?”. I uniesiony gniewem pan jego kazał wydać go katom, dopóki mu całego długu nie odda. Podobnie uczyni wam Ojciec mój niebieski, jeżeli każdy z was nie przebaczy z serca swemu bratu». (Mt 18, 23-35)
Siłę do przebaczania daje nam Bóg, który wybacza nam wszystkie grzechy. Ponieważ jesteśmy Jego dziećmi, przebaczamy z serca naszym bliźnim. Przebaczenie nie jest naturalnym „odruchem serca”. Jest trudne i bez pomocy Bożej jest niemożliwe. Bóg daje siłę, aby przebaczyć drugiemu człowiekowi z serca. Przebaczyć to znaczy nie szukać okazji do „odegrania się”.
5. Ćwiczenie: Napisz po śladzie i odczytaj. (str. 118)
6. Zadanie: Naucz się na pamięć modlitwy: „Akt żalu”.
Temat: Wspomnienie Matki Bożej Fatimskiej (z dnia 13.05.2020)
1. Dzisiaj na katechezie dowiemy się o objawieniach Matki Bożej w Fatimie, które miały miejsce ponad sto lat temu 13 dnia miesiąca od maja do października. Pooglądaj fragment filmu animowanego.; zob: https://youtu.be/A7wDtlgbu4M
2. Wydrukuj i pokoloruj obrazek.
Temat: Rodzina Jezusa kocha i przebacza – utrwalenie wiadomości (z dnia 14.05.2020)
Przypomnij sobie katechezy z działu V wraz z rodzicami. Pomódl się, dziękując Panu Jezusowi za dar Jego miłości, która najpełniej przejawia się w przebaczeniu. Za dar wrażliwego sumienia oraz łaski jakie Pan Bóg nam ofiaruje, aby stawać się lepszym.
Temat: Święty Jan Paweł II (z dnia 20.05.2020)
1. Obejrzyj historię o św. Janie Pawle II.
2. Ćwiczenie: Pomaluj gwiazdki przy obrazkach, przedstawiających czynności, które wykonywał Karol Wojtyła jako papież. (str. 139)
3. Pomódl się w ważnej dla Ciebie sprawie.
Modlitwa o wstawiennictwo św. Jana Pawła II
Janie Pawle II nasz święty orędowniku, Wspomożycielu w trudnych sprawach. Ty, który swoim życiem świadczyłeś wielką miłość do Boga i ludzi prowadząc nas drogą Jezusa i Maryi w umiłowaniu obojga, pragnąc pomagać innym. Przez miłość i wielkie cierpienie ofiarowane za bliźnich, co dzień zbliżałeś się do świętości. Pragnę prosić Cię o wstawiennictwo w mojej sprawie… Wierząc, że przez Twoją wiarę, modlitwę i miłość pomożesz zanieść ją do Boga z ufnością w miłosierdzie Boże i moc Twej papieskiej modlitwy. Pragnę przez Jezusa i Maryję za Twoim przykładem zbliżać się do Boga.
Ojcze nasz… Zdrowaś Maryjo… Chwała ojcu…
Temat: Kochamy naszą mamę. (z dnia 21.05.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Pomódl się: Zdrowaś Maryjo…
2. Kim jest mama?
• Mama daje życie,
• opiekuje się dzieckiem, troszczy się o nie;
• dba, aby dziecko było zdrowe, aby miało co jeść, żeby w domu było czysto;
• pomaga, uczy, wychowuje;
• prowadzi do Boga, uczy, jak się modlić (jak rozmawiać z Bogiem).
Kochamy naszą mamę i chcemy, aby ona była zawsze radosna. Miłość mamy jest tak wielka, że „przekracza czas” – jest wieczna. Mama troszczy się o nas także wtedy, kiedy jest już w niebie. Modli się za nas i my modlimy się za nią. Jest taki dzień w roku, w którym obchodzimy święto każdej mamy – to Dzień Matki. Obchodzimy go 26 maja. Robimy wtedy dla mamy laurki, jesteśmy mili. Każde dziecko wie, że mama jest ważna codziennie, nie
tylko od święta. Dlatego modlimy się za mamę, nie tylko w Dniu Matki, ale codziennie podczas pacierza. Naszą miłość okazujemy, pomagając mamie każdego dnia, słuchając jej, itp.
3. Ćwiczenie: Wytnij obrazek, na którym wpisz imię swojej mamy (pierwsza strona dodatku)
Mama jest dla nas ważna, bez niej jest trudno żyć. Pamiętamy o mamie każdego dnia, modlimy się za nią i pomagamy jej, wyrażając w ten sposób naszą wdzięczność.
– W jaki sposób możecie pomóc waszym mamom? (sprzątanie swojego pokoju, zmywanie, nakrywanie do stołu)
4. Ćwiczenie: Przyozdób kartkę z kalendarza. (str. 137)
4. Na zakończenie pomódl się w intencji swojej mamy.
Temat: Serce Niepokalanej miłości pełne. (z dnia 27.05.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Już wkrótce…
Temat: Serce które zawsze kocha. (z dnia 28.05.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Już wkrótce…
Temat: Mali wielcy święci. (z dnia 3.06.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Już wkrótce…
Temat: Uroczystość Bożego Ciała. (z dnia 4.06.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Już wkrótce…
Temat: Wakacje zawsze z Bogiem. (z dnia 10.06.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy
1. Już wkrótce…
Temat: Dziękuję Panu Bogu za dar nauki w klasie I. (z dnia 24.06.2020)
Prośba: Drodzy rodzice pomóżcie dzieciom w przeżyciu tej katechezy